Wednesday, September 12, 2012

How to make your own fire?

Hi my friends!

There's been a lot of questions about my last manicure. I'm so glad you like it, because I love it . If you'd love to wear something like that on your nails and you're not sure how to do it, let mi help you. Unfortunately, still didn't find me a handsome assistant .
For start, you'll need this:
Bilo je i nekih pitanja u svezi posljednje manikure. Drago mi je da vam se svidjela, jer je meni super . Ukoliko bi i same rado nosile nešto ovakvo na noktima a niste sigurne kako to izvesti, dopustite da vam pomognem. Na žalost, još uvijek ništa od zgodnog asistenta .
Za početak, ove će vam biti potrebno:


I'm doing this one nail at the time, so I strongly suggest that you keep your polishes opened because you need to be quick: the quicker you are - the result is going to be better.  
Radim ovo jedan po jedan nokat, pa vam predlažem da lakove držite otvorene jer trebate biti brze: što ste brže to će i rezultat biti bolji.

First thing you're going to do is applying a basecoat.
Prva stvar koju ćete napraviti je nanijeti bazni lak.


After that, polish your nail with black polish. Don't wait until the polish is dried.
Nakon toga, nalakirajte nokat s crnim lakom. Nije potrebno čekati da se osuši.


Put some red polish on tip of your nail, be generous... I wasn't, mistake.
Nanesite crveni lak na vrh nokta, velikodušno... ja nisam, greška.


Let's add some orange.
Idemo i s malo narančaste.


Of course, for more realistic fire we need some yellow too. The colors don't need to be applied equally. 
Naravno, za što realističniju vatru treba nam i malo žute. Boje uopće ne trebaju biti nanešene ravnomjerno.


Now is the time to be quick. Take that pin and drag those polishes from the tip of your nail up. Sorry, this one is a blurry, but you'll know what to do.
Sad je vrijeme da budete brze. Uzmite onu pribadaču i povucite lakove od vrha nokta prema gore. Na žalost, ova je fotka mutna ali znat ćete što uraditi.


Repeat that step until you see fire on your nail.
Ponavljajte dok ne vidite vatru na noktu.


This doesn't look great, but don't worry, you can fix it by adding more red polish.
Ovo ne izgleda sjajno, ne zabrinjavajte se, uvijek možete popraviti stvar s još malo crvene.


Now we'll drag the polishes again, with that pin... until we'll be happier with the result.
Idemo opet razvuči lakove, s pribadačom... dok ne budemo sretnije s rezultatom.


See, this looks better, but we still have some empty spot, so we'll add just a bit more of red polish. The punch line is that the manicure can always be fixed .
Vidite, već izgleda puno bolje, ali ima još praznina pa ćemo ih popuniti crvenim lakom. Poanta je u tome da se manikura uvijek može popraviti .


I's said this looks just fine, it would be better if I was a little quicker but I couldn't, because I was taking pics. The only thing you'll need to do now is put a topcoat. I didn't wait long enough so I smeared my fire... never the less, the result is always unique and different on every nail and that makes this manicure even more interesting.
Rekla bih da je ovo sad sasvim pristojno, bilo bi i bolje da sam bila brža, ali zbog fotkanja je to bilo nemoguće. Jedino što vam je preostalo da nanesete nadlak. Nisam čekala s njim pa sam razmazala svoju vatricu... nije važno, rezultat je uvijek jedinstven i različit na svakom noktu a to čini ovu manikuru još zanimljivijom.


I hope you'll all understood this and you'll try this technique. I'd love to see some fire manicures around 
Nadam se da je ovo bilo dovoljno razumljivo da vas natjera da probate ovu tehniku. Voljela bih vidjeti još koju vatrenu manikuricu .

Till we meet again... love, Žana 

59 comments:

  1. great tutorial! i might have to try this :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks, glad you like it, i would love to see your version :-D

      Delete
  2. Vidim ja nesto se ne razvlaci kako treba, a ono bazni nije trebalo da se susi..upamticu za sledeci put :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. srećom se može popraviti ;-D
      nadam se da ćeš nam ih pokazati :-D

      Delete
  3. AMAZING! Such a great tutorial, I will have to try this sometime!

    ReplyDelete
  4. Bravo za tutorial,a noktici su mi extra mega cool :))

    ReplyDelete
  5. Super tutorijal! Djeluje lakše nego što sam mislila da će bit, ali ništa neću reći dok ne isprobam :D
    Ne znam jesi li vidjela da sam te i ja na fb tražila pomoć? :D

    i p.s. imam nešto za tebe na blogu pa svrati :)
    coffeewithmel.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. nije uopće teško, vjeruj :-D
      hvala na nagradi :*

      Delete
  6. super! I asked myself how did you do it :-) thanks for tutorial!

    ReplyDelete
  7. Ovo je na mojoj "to-do-list" vec odavno, jos od kada sam videla proslu vatricu koju si napravila.. Mozda cekam zimu da nacrtam vatricu koja ce malo da me zagreje? :-)

    ReplyDelete
  8. Cool! Would love to try this. :)

    ReplyDelete
  9. nails on fire:Di must try it!great tutorial

    ReplyDelete
  10. this is sooo amazing! genius! loooove it!

    ReplyDelete
  11. Oh wow, this looks amazing! I will almost definitely try this out, I just got some fiery colours in the mail :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you... with right colors it's a piece of cake :-D

      Delete
  12. Wow cool. This is so great. I have to try it one day.

    ReplyDelete
  13. Super isprobat cu to danas ! nadam se da ce uspijet hehe

    Savjetnik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma hoće, stvarno nije teško, a da se i popravit :-D

      Delete
  14. Meni je ova vatrea manikura fenomenalna! Bravo za tebe!

    ReplyDelete
  15. pa ovo izgleda kao pravo i super je!A Je l'peče :)

    ReplyDelete
  16. This looks so crazyamazing!! I have *got* to try this out. Thanks for the how-to! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, hope to see your fire burning soon ;-D

      Delete
  17. Uuu, ovo ti je fantasticno, predobro izgleda, a ne deluje tesko, cak bih se i ja usudila da probam ;)

    ReplyDelete
  18. It looks so real! I love your style :)

    ReplyDelete
  19. upravo radila i nikak nije ispalo :( ovo moje je sve samo ne plamen -.- niš, ajmo ispočetka..

    ReplyDelete
  20. cool tutorial

    http://sweetmaniack.blogspot.com.es

    ReplyDelete

Thank you for time spent with me, I appreciate every single comment :-)
But please refrain from spamming me with links.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...